streda 26. augusta 2015

Art museum Danubiana - Čunovo, Slovakia

Ak budete mať cestu do Bratislavy, a tam už stihnite obehať všetky galérie, tak by som vám určite odporučila, ak by ste chceli vidieť niečo z moderného slovenského ale aj zahraničného umenia, aby ste si spravili cestu do Čunova, neďaleko Bratislavy.  A tam sa okrem Areálu divokej vody nachádza aj Múzeum moderného umenia DANUBIANA. Ja som sa do tohto múzea dostala vďaka Festivalu Divokej vody. Kedže toto múzeum sa nachádza hneď vedľa areálu divokej vody, tým pádom to bola pre mňa skvelá zástavka ako spojiť festival, adrenalínový šport a umenie dokopy. Bol to fakt veľmi dobre strávený deň.













Ešte niečo k samotnému múzeu Danubiana, ktoré sa nachádza necelých 20 kilometrov južne od centra Bratislavy na cípe polostrova v strede mohutného toku Dunaja. Táto umelecká galéria bola otvorená 9. septembra 2000 ako jedno z najmladších európskych múzeí moderného umenia – Danubiana Meulensteen Art Museum. Pre mňa bolo zaujímavosťou, že toto múzeum navštívili aj slávni ľudia ako napr.nórska kráľovná a španielsky kráľ a dokonca niekoľko zahraničných kniežat. Okolo tohto múzea moderného umenia som už išla aj minulý rok, ale vtedy som si to tak vôbec neuvedomila. Jednoznačne môžem povedať, že toto múzeum bolo veľmi zaujímavé nielen  samotnou architektúrou budovy ale aj miestom, na ktorom sa to nachádzalo. Nie je veľa múzeí, ktoré sa nachádzajú mimo mesta a sú navštevované, no toto múzeum bolo podľa mňa na to, že bol horúci deň- ideálny na ležanie na pláži, až priveľmi plné. Pre mňa dôležité bolo to, že v ňom bolo veľa zahraničných turistov, ktorí sa zaujímajú o slovenské umenie. Niečo zo stálej expozície.

Dielo, ktoré vás očarí hneď na začiatku - Peter Pollág - Pozvánka na vernisáž


Karel Appel - Postava III.


Jozef Jankovič - z cyklu infúzie

Rudolf Fila - Egypské body a kaskády




K stálej expozícií bola aj výstava Kabinetu Jana Švankmajera




 
A pár fotiek so mnou aby ste verili, že som tam bola :D 





Toto múzeum odporúčam pre všetkých milovníkov moderného umenia, naozaj sa tu je načo pozerať. Ak by ste ho chceli navštíviť tak počas leta je toto múzeum otvorené denne od 11:00 do 19:00 všetky dni okrem pondelka. Vstupné bolo tiež primerané : dospelý - 8 eur a  deti / študenti - 4 eura.
Viac nájdete na stránke múzea moderného umenia : http://www.danubiana.sk/sk
A teraz aj na Bloglovin
Follow my blog with Bloglovin

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára