nedeľa 28. júna 2015

Byť či nebyť letuška / Be or not to be steward :)

Jedna z vecí, ktoré robím naozaj rada je to, že rada cestujem. Rozmýšľa som ako by som mohla robiť to, čo ma baví a zároveň si popri tom zarábať. Hľadala som, ktoré povolania by sa mi na to hodili a prišla som na to, že je ich celkom dosť ale najviac ma zaujali povolania ako je cestovný sprievodca ( ktorého môžem robiť aj s mojou vysokou školou) alebo ma zaujalo povolanie letušky. Zaujalo ma to preto lebo ako letuška by som mohla neobmedzenie lietať ( a ja milujem keď som v oblakoch a vidím všetko podo mnou ) a navyše by som tak mala možnosť vidieť všetky možné krajiny sveta.
Počula som veľa názorov, že toto povolanie nie je práve najlepšie lebo nie je dobre platené ( 1000 euro na mesiac ) a je podceňované teda nie dobre ohodnotené, čo sa týka roboti. Mňa to ale celkom zaujalo. Preto som sa rozhodla, že by som si o tom niečo pozisťovala a skúsila nájsť niekoho kto s tým ma skúsenosti alebo by aspoň vedel niečo k tomu poradiť.

Podmienky na to aby som sa mohla stať letuškou :










  • Experienced in dealing with the public & comfortable in a selling role
  • Physically fit with a good attendance record in your current position
  • Hard working, flexible & willing to operate on a shift roster
  • Over 18 years of age
  • Between 5'2 (1.57m) and 6'2 (1.88m) in height with weight in proportion
  • Of normal vision (contact lenses acceptable)
  • Able to swim well
  • You must be in possession of a valid European Union passport and have the right to work in both the UK and Ireland
  • Fluent in English (both written and spoken)
  • Prepared to live within one hour's travelling time of any Ryanair base
  • Ready to meet the challenge of dealing with people and demanding situations
  • Friendly and outgoing with a lively personality
  • - See more at: http://corporate.ryanair.com/careers/cabin-crew-recruitment/#sthash.hR02iyd9.dpuf
    • Experienced in dealing with the public & comfortable in a selling role
    • Physically fit with a good attendance record in your current position
    • Hard working, flexible & willing to operate on a shift roster
    • Over 18 years of age
    • Between 5'2 (1.57m) and 6'2 (1.88m) in height with weight in proportion
    • Of normal vision (contact lenses acceptable)
    • Able to swim well
    • You must be in possession of a valid European Union passport and have the right to work in both the UK and Ireland
    • Fluent in English (both written and spoken)
    • Prepared to live within one hour's travelling time of any Ryanair base
    • Ready to meet the challenge of dealing with people and demanding situations
    • Friendly and outgoing with a lively personality 

    Are you between 5'2 (1.57m) and 6'2
    No Yes
    Do you have normal vision (contact lenses acceptable)
    No Yes
    Can you swim at least 20m unaided
    No Yes
    Would you have difficulty working in English (both written and spoken)
    No Yes
    Are you physically fit and do you have a good attendance record in your current position
    No Yes
    Are you hard working, flexible & willing to operate on a shift roster
    No Yes
    Would you feel uncomfortable dealing with people in demanding situations
    No Yes
    Are you friendly and outgoing with a lively personality
    No Yes
    Do you have (or can you apply for) an EU passport
    No Yes
    Have you ever been convicted of any Criminal Offence
    No Yes



     ( Y Y Y N Y Y N Y Y N )


    Našla som niekoľko spoločností :

    Ryanair 



    http://corporate.ryanair.com/careers/cabin-crew-recruitment/

    http://www.crewlink.ie/en/applications/index/

    Bratislava - Alghero, Athens, Berlin Schonefeld, Birmingham, Brussels, Charleroi, Dublin, Edinburgh, Girona, Barcelona, Liverpool, London Luton/Stansted, Madrid, Malaga, Milan Bergamo, Palma, Paris Beauvais, Rome Ciampino, Trapani

    Wizzair

     https://wizzair.com/en-GB/career/cabin_crew

    Poprad - London Luton
    Košice - Lonodn Luton, Milan Bergamo, Doncaster/ Sheffield
    Budapešť - všetko možné :D

    Lufthansa 



    https://www.be-lufthansa.com/jobs_and_career.html

    https://www.be-lufthansa.com/en/about-your-application/application-steps/#/en/about-your-application/online-test-training/

    Qatar 


    http://careers.qatarairways.com/qatarairways/VacancyDetail.aspx?VacancyID=94104

    Doha - lieta na všetky kontinenty
    London - všetkými smermi
    Vienna - všetkými smermi

    Emirates

    http://www.emirates.com/english/index.aspx

    http://www.emiratesgroupcareers.com/english/careers_overview/cabin_crew/default.aspx


    Najlepšie letecké spoločnosti sveta za rok 2014
    • Cathay Pacific Airways
    • Qatar Airways
    • Singapore Airlines
    • Emirates
    • Turkish Airlines  
    • do 10. sa zmestila ešte Lufthansa

    Najlepšia letecká spoločnosť  v Európe:
    • Južná Európa: Turkish Airlines
    • Severná Európa: Finnair
    • Západná Európa: Lufthansa
    • Východná Európa: Aeroflot Russian Airlines

    Našla som ešte skvelý blog o babe, ktorá je letuška a píše o svojich skúsenostiach a zážitkoch fakt svelý blog :
    http://dennikletusky.blogspot.sk/?view=snapshot
    Upozorňuje na veci, ktoré by mohli pri výbere pomôcť :
    - životopis ( dať si na ňom záležať zviazaný aj s fotkami postavy a tváre)
    - v 1. kole predstavenie svojej obľúbenej knihy alebo filmu
    - v 2. kole test s angličtiny na úrovni B1 a B2. Súčasťou bola aj dvojstranová esej o troch dobrých vlastnostiach a troch, ktoré by ste chceli vylepšiť. Napr: Plynulo už ovládam dva cudzie jazyky, ale chcem sa zlepšiť a naučiť sa tretí.  Tiež písala o svojom perfekcionizme, ktorý je dobrý v pracovnom živote, no v osobnom sa kvôli tomu potýkam niekedy s problémami. - v tejto časti vyletí najviac uchádzačov
    -  v 3.kole skupinová aktivita - máte cca 5 minút na to, aby ste sa spoločne rozhodli, ktorých 5 predmetov si so sebou vezmete na raft z padajúceho lietadla. Nejde o to, na čom sa dohodnete, ale či budete spolupracovať a zároveň počúvať ostatných a či sa teda v danom čase stihnete vôbec na niečom dohodnúť
    - Psychologický test pozostával z asi 170 otázok. Niektoré sa náhodne opakovali, alebo sa vyskytli podobné, takže odporúčam odpovedať skutočne pravdivo, nech sa nezamotáte. Počula som, že niektorí ho museli po nezosúladených odpovediach robiť znovu. Ťažko povedať, čo presne je pre nich ako psylochogický profil dobré a čo zlé. Nie je to ale IQ test. Je to čisto o vašej osobnosti. 
    - Záverečné interview: Napríklad rozprávanie sa o skúsenostiach podľa životopisu a spomenúť si na rôzne situácie v predchádzajúcich zamestnaniach, či počas štúdia a popísať, ako by si sa v nich zachovala. Napr. keď bol ku mne zákazník nepríjemný, alebo keď som bola pod stresom, ako som pomohla niekomu, kto ma žiadal o pomoc, atď. V životopise mám pracovné skúsenosti ako predavačka v obchode s oblečením (pomoc zákazníčkam s výberom oblečenia, kreativita pri zostavovaní výkladu, práca v tíme, udržovanie čistého obchodu...), prekladateľka (vysoká úroveň angličtiny, nepravidelný pracovný čas, zvládanie návalu práce aj v skúškovom období...). Ak ste strávili nejaký čas prácou v reštaurácii, bare, či kaviarni, určite to uveďte, v tejto branži je to plus.

    Ešte dobré stránky ( o letuškách, rozhovory ):

    http://zivot.cas.sk/clanok/20781/katarina-a-lucia-o-praci-letusiek-zivot-v-kufri-vyzor-podla-manualu-ale-je-to-droga

    http://www.crazysexyfuntraveler.com/life-of-a-cabin-crew/

    http://www.cestujemeposvete.sk/

    http://www.worldairlineawards.com/

    http://refresher.sk/29141-Veronika-a-jej-dubajsky-sen-Pri-praci-letusky-je-uzasne-ze-cokolvek-si-zmyslite-to-mozete-mat-Rozhovor

    1 komentár: