sobota 27. júna 2015

John Green - Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín

Autor: John Green
Pôvodný názov: An Abundance of Katherines
Počet strán: 264
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2015
ISBN: 9788055143149


Obsah:
Celý dej sa točí okolo Colina Singletona, ktorý skočil strednú školu a dostal už po 19-krát kopačky od dievčaťa, ktoré sa volá Katherine. No tento krát sa z toho spamätáva ťažko a preto má na blízku svojho najlepšieho kamaráta libanonského pôvodu Hassana, ktorý je tučný a za celý jeho život sa dievčaťa ani len nedotkol, zato celý čas počúva o rozchodoch Colina. Navyše Colin sa považuje za výnimočné dieťa, neustále číta knižky a celým dejom nad niečim filozofuje a to hlavne, čo sa týka vzťahov a rozchodov. Keďže Colin je práve po rozchode a navyše majú prázdniny, rozhodnú sa, že sa vydajú sa na road trip. Počas celého deja sa Colin snaží nájsť poučku na predvídanie vzťahu. Dostanú sa do Kentacky- do malého mesta Gutshot, ktoré je akože mesto odpočinku rakúsko-uhorského arcivojvodu Franza Ferdinanda ( osoba zodpovedná za 1.svetovú vojnu ) a popritom všetkom sa stretnú s Lindsey. Jej mama im ponúkne robotu, ktorá je veľmi dobre zaplatená, takže ostanú celé leto v Gunshote a zároveň sa ešte viac skamarátia s Lindsey. To celé sa rozpisuje v prvej polovici knihy a zaujímavé to začne byť až vtedy, keď Lindseyin frajer, ktorý sa volá tiež Colin, ich zavolá na poľovačku na diviaka. Tu sa dej konečne rozbehne, lebo Colin a Hassan nie sú veľmi fyzicky zdatní a práve ich bude chcieť napadnúť diviak. Preto ho Colin bude chcieť zastreliť, ale miesto toho trafí hniezdo sršňov, ktoré začne na nich útočiť. Dostanú sa  behom až k cintorínu, kde má byť pochovaný F. Ferdinand a tam pristihnú frajera Lindsey a jej kamošku Katrinu ako spolu sexujú. ( Pritom táto kamoška Katrina motala hlavu Hassanovi, ktorý kvôli nej porušil svoje zásady). Tí si ich ale všimnú a povedia Colinovi a Hassanovi, že to nesmú povedať Lindsey. Ale Colin to celé nahrá a nahrávku pustí Lindsey. Tu nastáva jediná zaujímavá zápletka.
Nakoniec sa samozrejme Colin a Lindsey dajú dokopy. Colin chce uplatniť svoju poučku aj na ich vzťah, ale príde na to, že pre nich poučka neplatí. Lebo podľa poučky by mali byť spolu len 4 dni zatiaľ, čo oni ostanú spolu oveľa dlhšie. Celá kniha je sprevádzaná matematickými funkciami, podľa ktorých by sa dalo zistiť, že či má daný vzťah nejakú budúcnosť.

Môj názor : 
John Green je skvelý autor a píše bestsellery predávané po celom svete. Po jeho knihe "Na vine sú hviezdy" ( pre tých, čo preferujú filmy, je to aj sfilmované ) som si chcela kúpiť ešte nejakú z jeho kníh, tak som si vybrala "Poučku o podstate predvídateľnosti Katherín". Od tejto knihy som asi očakávala viac, pretože  všetky recenzie, čo som na ňu čítala, boli veľmi pozitívne a veľa ľudí ju chválilo, že je skvelá a jednoznačne najlepšia "Greenovka". Ale mne sa po pravde až tak nepáčila, prvých sto strán z 260, som čítala iba tak, aby som sa už konečne dostala k nejakej pointe alebo nejakému zaujímavému deju. To sa stalo až neskôr skoro až v polovici knihy. Pre mňa to bola taká oddychová kniha. Mala v sebe zaujímavé myšlienky a nápady, ale samotný dej bol pre mňa trochu pomalý.
Takže kniha bola zaujímavá, ale stačilo mi ju prečítať iba raz a neviem, či sa k nej ešte niekedy vrátim. Proste pre mňa nič moc. Kebyže ju mám ohodnotiť, tak by som dala 2/5. Stred - taká ani dobrá ani zlá, lebo pre mňa samotnú je kniha bestsellerom vtedy, ak ju môžem čítať hoci koľkokrát, vždy tam niečo nájdem,vždy ma tam niečo osloví. Ale ak máte iný názor, rada by som vedela, čo si o tom myslíte vy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára